paşaport


son birkaç gün, muhtarlık, nüfus müdürlüğü, pasaport uzattırma, konsolosluk kapılarında sürünmekle geçtiğinden bloga da uğrayamaz oldum. bi ara "neo ne yaşar ne yaşamaz" tadında başımdan geçenlerin hepsini sayfalarca yazsam mı dedim ama yok bilmek istemezsiniz! benim de anlatmaya mecalim yok zati, bir özet geçeyim: muhtarlıkta kaydım var sanıyordum yokmuş, pasaport için çektirdiğim fotoğraf, kayıp nüfus cüzdanı yenilerken kullanılamıyormuş, neden? çünkü kağıdın özelliği nedeniyle üzerinde mühür durmuyormuş! zaten vesikalık resimlerde at hırsızı gibi çıkıyorum, gittim bi daha fotoğraf çektirdim, bu sefer de mahalle fotoğrafçısı verdi photoshop'u, şimdi on yaş genç bir at hırsızı gibi görünüyorum, neyse ona takılmadılar allahtan! (aslında blog resmimi verseydim keşke :) bu arada nüfus cüzdanını kaybedince 60 lira ceza ödeniyormuş devlete onu da öğrenmiş oldum. devlet baba "e evladım kendini de unutsaydın, sökül paraları" diyormuş meğer!

konsolosluğun ilk seferinden de "efenim servetinizi (!) belgeleyen hesap cüzdanı üzerinde banka kaşesi yok, olmaz ki?" diye püskürtüldüm mü bi güzel? yaw bildiğin banka cüzdanı işte, sanki ben evde teşkilat kurdum, sahte cüzdan yapıyom! ya sabır deyip kaşeyi de bastırttık, bu sefer tamam deyip başvuruyu aldılar. gerçi benim şanssızlığım, ilk gittiğimde hiç kimse yoktu, ikinci sefer aa kuyruk var, meğer maç varmış, millet maça gidecekmiş, bi sürü vize işlemcisi ellerinde koca dosyalarla önümde! hey yarebbim! neyse bi saat beklemeyle başvuruyu aldı hanfendü, benden önce başvuran dört kişiyi de yine "kaşe yok, bıdı bıdı belgeniz eksik" diye geri çevirdi, kocası yanında olmadan maça gitmek üzere vize isteyen kadına da bi şaştı, "nasıl yani, evli, maça gidiyor ama kocası gelmiyor? maşallah!" diyerekten.

böyle işte, bir haftadır uğraşıyorum, ancak vizeyi pasaportumda görünce bi rahat nefes alıcam. ispanya sana geliyorum!

4 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Hımmm!
Espanya demek!
İyi de neresine? Kocca memleket...
:))

gülçin dedi ki...

biz de Küba'ya giderken az uğraşmamıştık Espanyollarla. biraz kaba davranıyorlar gerçekten, yüreğimiz güpgüp atarak elimizde evraklarla sokağa kadar uzayan bir kuyrukta endişeyle bekleyişimizi ve güvenlik görevlisinin çıkıp çıkıp bağırmalarını hatırlıyorum. bir de IBERIA ile gideceksen oradaki hosteslerin de aynı tavırlara sahip olduğunu göreceksin, sakın şaşırma!

kolay gelsin, hadi bakalım :)
sevgiler

nalan dedi ki...

olsun olsun hepsi unutulur, ver elini espanya !!ben de kimliği değiştirmek için ofiste çekip yazıcıdan çıktı aldığımız resimle gitmiştim nüfus müdürlüğüne. at hırsızı resmimi yeni kimliğe koymakta bir sakınca görmedi memur :)))

neo dedi ki...

ekmekçi kız,

destinasyon madrid efenim, yakın çevreye de gidebiliriz belki diye düşünüyoruz, bakalım. dediğin gibi koca memleket. sonunda "beginner forever" seviyesindeki ispanyolcamla birkaç cümle edebilecek miyim acaba? :) "yo bebo cerveza!"

...

gülçin,

bunun almanı da ispanyolu da bir, bu vize eziyeti yüzünden ya karanlık işlere giriyim bi kırmızı, yeşil, mor pasaport alayım ya da cennet vatanımnda kapı dışarı adım atmayayım noktasına geliyorum.

iberia ile ilgili not için de teşekkürler, bi ihtimal iberia ile gidicez.

sevgiler.

...

nalan,

valla unutulsun istiyorum, dün gece rüyamda konsolosluktaki kadını gördüm, "ama bu poliçelerin bilmemnesi eksik" diyordu! :) genel olarak vesikalıklarım kötü çıkar ama en kötüsü isveç konsolosluğunda çekilendi, pasaportun o sayfasını hızlı hızlı geçiyorum hep :) ben olsam o resme bakıp "ehem sizi alamayız ama böyle" derdim polisin yerinde olsam, o derece!