tatil kitapları

yaz kitapsız geçmez. ilkokuldayken okul kapanınca alınan tatil kitapları bir haftada biterdi. Aslında hep “bu sefer çabuk bitirmiyeyim, ara ara okuyayım” derdim kendi kendime (bkz “mini çakal” :) ama yapacak pek fazla bir şeyin olmadığı bir kasabada, yazı sıkıntıdan patlamadan geçirmenin tek yolu kitaplardı, tatil kitabı dediğiniz şey de birkaç öyküden ve bulmacadan ibaret bi şeydi neticede. Sonra ya kasabadaki kitapçının yolu tutulur, ya o dönem pek popüler olan cumhuriyet kitap kulübüne sipariş verilir ya da ordu evininin kütüphanesine gidilirdi. Ordu evi kütüphanesinde milliyet yayınlarının küçük, mavi ciltli, dışı kuşe renkli kapaklı çocuk kitapları vardı. Ablamla onların da hakkından gelmiştik kısa sürede ama olsun, bazı kitaplar tekrar tekrar da okunurdu. Aralarında renkli resimler olurdu o kitapların, alır almaz hemen onlara bakılırdı. Pal sokağı çocukları, jules verne (o zaman yazıldığı gibi okurduk “cules verne” :) romanları, afrika kraliçesi.. keşke yine uzuuun bir yaz tatili olsa önümüzde, ofis yerine ağaç altlarında oturup limonatadan yapış yapış ellerimizle çevirsek sayfalarını..


neyse, lafı uzattım yine. esas niyetim hem son zamanlarda okuduklarımdan hem de çok önceden okumuş olsam da “yazın iyi gider bu” dediğim kitaplardan oluşan bir liste vermekti, Buyrun efendim “neolitik hanım garantili” tatil kitapları (okuyup da “beğenmedim” diyene limonlu dondurma :)

1)      Kirpinin Zarafeti / Muriel Barbery
2)     Ailem ve Öteki Hayvanlar / Gerald Durrel
3)     Sessiz Ev / Orhan Pamuk
4)     Gizli Tarih / Donna Tart
5)     Zemberekkuşu’nun Güncesi / Haruki Muraki
6)     Franny and Zoey / Salinger
7)     Dublorün Dilemması / Murat Menteş
8)    Çamlıca’daki Eniştemiz / Abdülhak Şinasi Hisar
9)     Büyücü / John Fowles
10)  Uzunharmanlar’dan Bir Davetsiz Misafir / Sezgin Kaymaz

blogu zaten takip edenler için genelde tanıdık kitaplar tabii bunlar, ama son zamanlarda çok sevdim, beğendim dediğim pek bi şey de çıkmadı karşıma. Bir de "aa hani klasikler, bir anna karenina, bir suç ve ceza olmalıydı listede" derseniz eyvallah, ama benim için “tatil kitabı”na karşılık gelenler bunlar.

son bir not, önem ya da beğeniye göre sıralamadım kitapları, hepsi can benim için :)

5 yorum:

gülçin dedi ki...

hmmm, hiç sürpriz yok bunların içinde! hepsi can hakikaten.

bu arada kirpinin zerafeti film olmuş, sinemalarda oynuyor haberin var mı?

sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba neolitik hanım, bir yıldır takip ediyorum blogunuzu. listede zemberek kuşunu görünce aklıma geldi; sizin sayenizde tanıştım murakamiyle. şimdi çok büyük hayranıyım ve bana yaşattığı o güzel saatler için size teşekkürü borç bilirim. =)

blogların efendisi dedi ki...

sessiz ev gerçekten iyi bir seçim, kötü bir tatili bile iyi gösterebilir.

Leylak Dalı dedi ki...

Sezgin Kaymaz'ın "Sandık Odası"nı okudunuz mu? Harika öyküler yazmış, üstelik bu kez fantastik değil. Yeni bir kitap değil gerçi ama sanırım seviyorsunuz yazarı. Benim de favorilerim arasındadır, bütün kitaplarını okumuşumdur. Ayrıca "Dublörün Dilemması"nı da çok severim, okuma zevkimiz benzeşiyor.
Sevgiyle...

neolitik hanım dedi ki...

gülçin,

evet bizim ekmekçi kız sayesinde haberim oldu filmden. iyi bir uyarlama olmuş diyorlar, merak ettim ben de.

...

merhaba adsız,

zemberekkuşu benim için de çok özel bir kitap, yine ona eşdeğer bir şey çıksa karşıma keşke.. ismini begenip almıştım, boş çıkmadı. şimdi yine o gözle tarıyorum rafları ama pek bir şey yok son zamanlarda.. hep bilindik şeyler, best seller'lar vs.

...

blogların efendisi,

kara kitap da iyidir bak ama o kış kitabı. dişarda fırtına karları savururken okunacak cinsinden.

...

leylak dalı,

evet çok severim sezgin kaymaz'ı. yazabilsem o tür şeyler çıksın isterdim kalemimden, kader, gizemli şeyler, bi yandan da komik. sezgin kaymaz'ın okumadığım bir kitabı kalmadı, keşke yeni bi şey çıkarsa artık.

korkma ben varım'ı okudunuz mu peki?