gezgin gurmenin pembe not defteri



seyahatten dönen birine, "yediğin içtiğin senin olsun, gördüklerini anlat" denir ya, ben direkt "ne yedin ne içtin?" diye soran bi insanım. bugünlerde konya öncesi öyle bir sürü not aldım mesela, tirit yenecek, etli ekmek 90 santim olacak (mehmet yaşin öyle diyor), sac arası şölen pastanesinden alınacak, kadınlar pazarından yöresel peynirler devşirilecek vs.

bir de haftaya madrid var (vizeyi bi aylık vermişler bu arada, hörmetler sayın konsolosum, ellerinizden öperim, üç gün vize veren almanlar örnek alsın sizden, viva espanya!). onun notlarını da almaya başladım ufaktan, churros yenecek, kuşkonmazlı paella varmış, güzelmiş, onun da hakkı verilecek, pazar günü bit pazarı kuruluyormuş, öğleden sonra üçte kapandığından uçaktan iner inmez ayağımızın tozuyla gidilip faydasız ıvır zıvır toplanacak vs.

"konya'ya gidiyosun, hani mevlana türbesi, hani selçuklu eserleri huu?" diyebilirsiniz, hakkınız var, ama endişe buyurmayınız onlar da gezi programında tabiy ki.

8 yorum:

asliberry dedi ki...

Hakkat bu almanya'ya nooluyor anlamadım, artizlerimizi bile geçirmiyorlar sınırlarından. Konser veya film afişlerini görünce açıyollarmış kapıları. Sanatın evrenselliği mi demeli bilemedim.

koray dedi ki...

madrid'de mercadao san miguel'e gidilecek, orda ne bulunursa (jamon iberico, manchego curado ve kimbilir daha nice peynirler, goz doyana kadar istiridye, balikcilardan turlu turlu kanepeler) yenilecek diye tahmin ediyorum :) ama bunlari yapmak icin peynirci ve jamon'cularin tezgahlarinda bir numarator oldugunu unutmamak ve siranin gelmesinin de en az yarim saat surdugunu dusunmek gerk. once yine pazar icinde bir yerden bir sise sarap alip bir de oturacak yer bulmali; sonra sira beklemek yormuyor insani zaten.

bu konuda tavsiye zaten cok olmustur ama eger vakit olursa bir de Calle De La Cruz 14 numarada Casa Toni adinda beyaz fluroasanli, turist cezbetmeyen bir tapas dukkani var, biz pek memnun kaldik. menusu cok genis, uykuluk ve hatta bir tur kokorec bile yedik.

Talisman dedi ki...

Nasıl yani? Bamya çorbasını söylemediler mi? Bir de Şifa' da tandır kebap? Bunlar da önemlii..
Selam söyle memleketime.. :)

Deniz dedi ki...

Ay tam helecanla yazacaktim ki Koray yazmis, gazim kacti. Iyi eglenceler dileyim o halde ben de. Iberico'dan baskasina yuz verme.

nalan dedi ki...

bit pazarı mı? küstüm yaz bilmemkaça gönder melodisi cebine gelsin :)

hirondelle dedi ki...

konya'ya gitmişken hacı şükrü'de fırın kebabı yenmeli üstüne süzme yoğurt alınmalı-emekli olmalı markası.

elektra dedi ki...

leylek leylek havada, yumurtası neo'da. leylekleri sömürmeyelim neocum, az bizim semalara da yollayalım mesela. yediğinde de gözüm kalacak gezdiğinde de, bu ne yawwww:)

neo dedi ki...

aslı,

valla çok çeşitli ülkelerin konsolosluklarında vize çilesi çekmiş biriyim, almanlar 1 numara! bir de hollandalılar ve avusturyalılar var. fransızlar pek rahat, üç aylık, çok giriş'li vermişlerdi de sevinçten havalara uçmuş idim. sanat felan da kâr etmiyor bazen, perihan mağden almanlara kızıp imza günlerine mi gitmekten vazgeçmişti bir tarihte.

...

koray,

tavsiyeler için çok teşekkürler, hepsini not aldım. bir de orada yaşayan arkadaşlara gittiğimizden onlar da şehrin yerlisi olarak turistik olanlar dışında yerlere de götürürler/önerirler diye umuyorum, bakalım.

...

talisman,

inanır mısın kimse söylemedi, ekşi sözlükte falan da yazmıyordu, bamya pek sevilmeyen bir şey ya, ona bağlıyorum. ama gittiğimiz akşam 24 saat açık bir çorbacı bulduk, orda içtik, pek güzeldi valla.

...

deniz,

sen de yazsaydın yahu :) teşekkürler, eğlence dileklerin için. şimdi biraz beginner seviyesindeki ispanyolcamı parlatmaya çalışıyorum, hiç olmazsa sipariş verebilir duruma geleyim restoranda kafede vs.

...

nalan,

aa küsülmesin lütfen, fotoğraf cekerim bol bol..

...

hirondelle,

hacı şükrü'de değil ama şifa'da yedik fırın kebabı, pek lezizdi. süzme yoğurt yoktu bak, ben de sormayı unuttum.

...

elektra,

bu leylek işi enteresan hakkaten, haftalar geçiyor da bi uğrayan olmuyor, seyahatin s'sini unutuyorum. sonra birden hücum ediyorlar, ankara, konya, madrid. sizin oralara kışkışlayayım diyorum ama kuşlarla aranız malum ehehe ;)