neolitik hanım terzihanesi gururla sunar!



tee ne zaman bahar procesi olarak etek dikeyim diye hayaller kurmuştum, bahar gelmeyince proce de rafa kalktı tabiy. birkaç haftadır evde "fazlalıklardan arınma operasyonu" sürüyor malum. giymiyorum diye kenara ayırdıklarım içinde yazlık ve de büyük gelen bir elbiseyi gözüme kestirdim, dur dedim ben bununla çanta dikeyim.


evde minik bir dikiş makinesi var, hiç kullanmamıştım. önce elbisenin dikişlerini bir güzel söktüm, büyükçe iki parça kumaşım oldu. evdeki mevcut bez çantalardan kopya çekerek, aşağı yukarı nasıl bir şey dikeceğimi planladım. dikiş makinasını kurdum, alt ip, üst ip derken biraz zorlandım ama sonunda tıkır tıkır çalıştı. vee 2.5 saatin sonunda benim yazlık elbise şirin bir çantaya dönüştü. bütün bu süre boyunca badem koltuğun üzerinden meraklı gözlerle beni izledi, makinanın tıkırtısına kulakları dikti.. 

ilk deneme için fena olmadı, şu hava bi ısınsın eminönünden kumaş almaya gideyim de tıkır tıkır işlesin terzihane :)

7 yorum:

endiseliperi dedi ki...

çok güzle olmuş, neo! nefis! aferin sana.

ben de ufak bir çaba harcadım: dikiş makinasını, sandık odasından çıkarıp, salondaki masanın üstüne koydum. evet!:) ancak, atze ile konuşuyoruz, o biliyormuş, "öğrenirsin," "sen öğretir misin?" konuşmaları geçiyor aramızda. belki biz de önce çanta yapmakla başlarız işe. çok beğendim çünkü ve ben hiç sahip olmadımsa da bez çantayı çok severim. ee, içine astar yaptın mı? anahtar, telefon için cep? diye soracağım gıcık olacak.

kutluyorum, etekleri de görürüz yakında sendeki bu maharetle, diyorum.

öpücükler, sevgiler.

neo dedi ki...

çok teşekkür ederim peri! ben de beğendim :)

çantayla başlamak iyi fikir, basit gerçekten. üç tarafı birleştirip, alttaki köşelere içerden ek bir dikiş yaparak çantaya hacim verebilirsin. böyle yazınca anlaşılmadı tabiy, olmazsa çizim koyarım sayfaya.

astar yapmadım, sabırsızlandım bir an önce dikeyim diye :) cep de yapmadım, kumaş ince biraz, sarkmasın dedim. alışveriş torbası gibi oldu biraz, katlayıp çantaya atıyorum, poşet yerine buna koyuyorum aldıklarımı. plaj çantası olarak da kullanılabilir.

bir-iki çanta daha dikeyim diyorum, etekten önce alıştırma olur.

benden de öpücükler, sevgiler.

şule dedi ki...

süpersin vallahi neo, ne becerikli kadınsın yahu :) imrenmemek elde değil...

serpil dedi ki...

Neocum merhaba,
Bloglar açılmış çok sevindim, zar zor okuyordum da yorum yazamıyordum, kimbilir benim yorumlarım olmadan ne kadar zor geçti günler senin için di mi :))
Çanta çok neşeli olmuş, bizim ailede herkes dikiş bilir ben hariç.Aslında eskiden Burda dergilerinden patron çıkarıp birkaç şilebezi giysi yapmıştım, sanırım lisedeydim o zaman.Cath Kidston'un çantaları var ya hani senin diktiğine benzeyen onlara bayılıyorum ama fiyatları ne abartı öyle.
Epeydir yorum yazamadım ya telafi etmeye çalıştım :)
Çok çok sevgiler

Passive Apathetic dedi ki...

Ellerine sağlık Neo, güle güle, güzel günlerde kullan. Çok sevimli görünüyor. Bu iç açıcı çanta da güzel havaları getirmezse ne getirir, bilemem. :)

Twitterda royal keki sorduğunu görmüştüm dün, bak, burada ne var?

http://www.people.com/people/package/gallery/0,,20395222_20481400,00.html?stitched#20944121

:)

Sevgilerimle.

neo dedi ki...

şuleciğim,

becerikliden ziyade azimliyim galiba :) kafaya koyunca bi şeyi, yapmadan için rahat etmiyor.

***

serpilciğim merhaba,

ben de merak ediyordum, serpil ne zamandır hiç görünmedi diye, benim bilgisayarların ayarları sağolsun bloglar bana hiç kapanmadı :)

burda'dan patron çıkarabilen insanlara hayranım. hiç denemedim ama çok zor görünüyor, bütün o içiçe geçmiş çizgiler.. birinin göstermesi lazım bana.

cath kidston'u bilmiyordum, baktım hemen, ne güzelmiş çantalar hakikaten. kopya çekeyim bakayım biraz :)

sevgiler çok.

***

PA,

çok teşekkür ederim. dikerken aklıma geldin, salonu kumaş parçaları, iplikler, mezura, makas vs. ile dağıtınca annenin dikiş dikerkenki titizliğini hatırladım :)

link için de teşekkürler, o kadar bakındım, royal kekle ilgili bi şeye denk gelmediydim. senin twitter'ın var mı?

sevgiler.

Passive Apathetic dedi ki...

Aaa, hiç salonun ortasında dikiş dikilir mi? Yazın balkonda, kışın arka odada :) Ya, aniden misafir gelirse? :) Misafiri Stepford hanımlarını kıskandıracak şekilde bir evde ve şekilde ağırlamama ihtimali? Felaket! :)

Çantan gerçekten çok güzel olmuş Neocuğum ama, sen sen ol, kumaşçılardaki teyzelerden uzak dur, çok moral bozuyorlar, biliyorsun. Kumaş çanta işte, deri tabaklamamızı mı istiyorlar anlamadım ki :( (Seni hâlâ unutamadım diktiğim çantayı "kendi çapında güzel tabii" diye küçümseyen teyze, hâlâ!)

Twitter hesabı aldım ama blog ve FF gibi onu da çok uzun zamandır kullanmıyorum, senin twitterı da geçen buradaki linkten gördüm, readerıma attım hemen, takip altındasınız efendim, eheh :)

Sevgiler.