könsken fens baum!


"bu başlık da nedir kuzum" diyeceksiniz tabii ki, şöyle açıklayayım efenim, bu üç kelime, kuzey dillerine olan antipatimin bir tezahüründen başka bir şey değildir! ofiste bir süre bizimle çalışmış danimarkalı bir arkadaşın, internetten bedava telefonla konuşma programı skype'ın gözünü çıkararak, tam birbucuk saat danca konustuğu bir gün, kulaklarımızın maruz kaldığı işkenceyi msn üzerinde diğer ofis arkadaşlarımla paylaşırken çıktı ağzımdan bu kelimeler. kuzey dillerinin kulağa bu kadar tırmalayıcı gelmesinin sebeb-i hikmeti nedir bilemiyorum ama danca bu başlıktaki gibi bir dil işte. ha bir de aralarda "eynk!" gibi bir şeyi sıkça kullanıyorlar ki tadından yenmiyor. bizim "yani"miz gibi bir şey sanırım. "tak tak" diyerek teşekkür ediyorlar, burdan hesap edin yani, peh!

peki bu kuzey dillerine öfke niçün gündeme geldi derseniz de pazar günü dancanın çok benzeri başka bir dilin konuşulduğu stockholm'e yolculuk var (bir isvecli icin danca yazıyı okumak ve anlamak cok kolaymıs). tamam "kuzeyin venediği" imiş, şöyle güzelmiş, böyle soğukmuş ama bütün bunlar benim dillerine sinir olmama mani diyil. tabiy bu öfkede isvec konsoloslugu'ndan vize alma işlemleri sırasında yaşadığım sıkıntıların da payı da var.

neyse, nankörlük etmiyeyim, seyahat iyidir, şehir de güzel görünüyor hakkaten. bir arkadaşımla iki günlük bir toplantı için gidiyoruz, iki gün de şehri gezeceğiz. pazar gunu gidip, perşembe günü döneceğiz inşallah..

neolitik hanım'ın kuzey maceraları tefrika olarak pek yakında bu sayfalarda :)

iyi hafta sonları herkese.

10 yorum:

endiseliperi dedi ki...

oooo neolitik hanımcım, ne güzel, ne güzel! ah, biz nasıl gitmek isteriz isveç'e! hele şimdi kar da vardır, hava nasıl acaba, karanlık mıdır hep? keşke öyle olsa. ya, boşver dillerini, şehir güzel, hatunları güzel (burası bizi ilgilendirmiyor ama çok güzeller gerçekten), keşke biriki isveç stiline göre düzenlenmiş ev de görsen, öyle beyaz beyaz dekore ediyorlar, bayılıyorum. hem belki noel süslemeleri filan da yapılmıştır şehirde. onlar çok sever böyle süsleri filan. bizim böyle kültürel şımarıklıklarımız yok onların ki gibi, ne yazık bize. cadılar bayramı mesela, ne hoş oluyordur kimbilir. ah, çok mutlu oldum, kendim gidiyormuş gibi. her şeyi ama her şeyi ayrıntılarıyla bekliyoruz. şimdiden tak tak efenim.:P heh heee, güzelmiş. kat kat yün çorap, kaşkol, bere almayı unutmayınız neolitik hanımcım, bir tek soğuk havaları korkutur beni. hadi bana eyvallah, yemekler pişti, kek fırında, daha börek yapılacak.

Elif Derviş dedi ki...

nefis nefis :) merakla bekliyorum.

gülçin dedi ki...

neocum, gülerek git keyifle dön :) tebdili mekanda ferahlık vardır derler.

sevgiler.

müzi dedi ki...

ah ne kadar zevk aldim bu yaziyi okurken. merhaba neolitik hanim. bu size ilk ugrayisim, daha da ugrarim ben artik, madem kuzey ulkeleri hakkindaki goruslerinizi yazacaksiniz.

ben de norvec'teyim. tum iskandinav dilleri temelde ayni, o yuzden anliyorum danca hakkindaki goruslerinizi. 3 aydir norvecce ogrenmekteyim ve dediklerinize sonuna kadar katiliyorum. benim mesela norvecce telaffuzum cok kotu cunku gerektigi kadar kaba konusamiyorum. cok uzucu bence bir ulusun bu denli kaba bir dile sahip olmasi. cok uzuluyorum onlar adina. gercekten.

neden bu kadar kotu geliyor kulaga dersek, sanirim bu tum slavik dillerin ortak bir ozelligi.

kulaga kaba gelmelerinin disinda baska bir ozellikleri de bu dillerin gercekten kaba olmasi. mesela 'lutfen' kelimesi oyle her yerde kullanilmiyor. ornegin bir cafeye gittiginizde 'bir kahve lutfen' demiyorsunuz. ben dedigimde norvecce hocam beni duzeltiyor mesela. kullanilmiyor cunku 'lutfen' kelimesi yalnizca bir ricada bulunurken, birinden bir iyilik isterken kullaniliyor.
cafeye gittiginizde ise sadece 'bir kahve, takk' diyorsunuz.

ah cok uzuluyorum ogrenmek zorunda oldugum bu dilin bu denli cirkin olusuna. cirkin iste, evet, cirkin, dedim sonunda, ne yapayim.

merakla bekliyor olacagim donus yazilarinizi,
sevgiler

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Hah ha!
Ben, bir hafta Danimarka'da yaşamıştım/misafirlik etmiştim.
Her yerde, herkes o dili konuşuyordu. Doğrusu, bana kötü gelmemişti.:))
Bizim Danimarkalılardan, buraya gelenler de olmuştu. Ahbaplıkları iyidir, bana kalırsa.
Bir de Danimarkalıların kuzeyde yaşayanlar arasında en sıcak kanlılar olduğu söylenir; kuzeyin İtalyanları gibi bir tanımlama yaparlar.
Bakalım, kuzey komşusu için izlenimlerin ne olacak?
İyi yolculuklar.
:))

elektra dedi ki...

iyiyolculuklar... kar getir bana ya. ne zamandır kaaaar karrrrrrr diye inliyorum.:((

Deniz dedi ki...

Neolitik hanim, onyargili olma bak,ben de germenik ve kuzey dillerinin askiyla buyumus bir insan degildim ama simdi eni konu sevimli geliyor bana bu diller. Hollandaca'dan sonra Danca'yi da duydugumda, daha iyisi yazili halde gordugumde anlayabilmek beni cok sasirtip sevindiriyor.

Danimarkalilar 'agizlarinda sicak patates varmis gibi' konusmalariyla meshurlardir. Laf aramizda, bizim ogurur, balgam cikarir gibi telaffuz ettigimiz 'g' harfiyle kiyaslayinca onlarin cikardiklari sesler epey zarif bile kaliyor.

Adsız dedi ki...

Beterin beteri vardır -mesela Felemenkçe.

İyi yolculuklar.

neo dedi ki...

bugun koydum sayfaya isveç yazımı, devamı gelecek gerci ama buradan da bi-iki şey yazayım dedim. hava korktugum kadar soğuk degildi, götürdüğüm kalın kalın kazakları giymeden geri getirdim. bir gun, iki dereceydi, onun dısında 6, 7,8 derecelerde dolaştı sıcaklık. kar da bir gece birazcık atıştırdı, sabah uyanıp heryeri beyaz bulurum umuduyla uyudum ama olmadı. yağsaydı bol bol fotoğraflarını çekecektim :(

noel süsleri inanılmazdı, oyuncakçı vitrinlerinden bir sürü fotoğraf cektim, onları flickr'a koyacagım onumuzdeki gunlerde.

***

elif,

merakla beklenen yazı artık sayfada, buyrun efenim :)

***

gülçin,

güle güle gidip döndüm, zaten pek uzun bir seyahat degildi cabucak gecti. iyi oldu gercekten de.

sevgiler

***

merhaba müzi, hoşgeldiniz :)

demek norvec'tesiniz. ben de sayfanıza sık sık uğrarım artık, kuzey'den haberler alırım hem.

itiraf etmem lazım, o kadar laf ettim ama isvecce danca kadar rahatsız etmedi. yine kulaga tuhaf geliyor ama takılmadım cok, belki de uzun süre duydugum icin, razı oldum bi süre sonra :)

siz de norvecce maceralarınızı yazın bize..

sevgiler

***

ekmekci kız,

danimarkalılar gibi isvecliler de sıcak insanlarmıs, en azından benim karşılaştıklarım öyleydi. ayrıntılar ana yazıda...

***

elektra,

ah ne kadar bekledim kar yagsın diye ama peri'ye de yazdıgım gibi, birazcık atıştırıp durdu. aralıkta isvec'te de yoksa bu kar, hakkaten global ısındık biz bence :(

***

deniz,

hoşgeldin, nicedir senin hollandalılarla maceralarını takip ediyordum, sayfama uğramana cok sevindim. anlamaya baslayınca dilin cirkinliğinin arka planda kalacagini tahmin ederim.

***

metin bey,

tesekkurler, felemenkce nedense beni o kadar rahatsız etmemişti.

Adsız dedi ki...

selam ben senay, gercekten super bir blog, eger facebook veya twitter varsa eklemek isterim...