yeni başkan'ın ipod'u


sabah bozuk musluklar için gelen tesisatçıların işlerini bitirmesini beklerken televizyonu açtım, bakayım başkanlık seçimi ne durumda diye. cnn'de spikerler birilerine bağlanmış görüş alıyorlardı, gözüm ekranın altındaki seçim sonuçlarına takıldı, mc cain 55, obama 45! tekrar tekrar baktım, mc cain nasıl önde olur ya diye, kafayı yiycem! hemen sonra fark ettim ki ekrandaki rakam eyalet eyalet verilen rakamlarmış, kentucky mi, alabama mı, öyle bi yerdi, mccain'e oy vermiş! neyse sabah sabah kendi kendime yaşattığım şok iyi oldu, uyandım.

ilk afrika kökenli amerikan başkanı, değişimden söz ediyor, parlak vaatleri var, büyükannesini ziyarete kenya'ya gidiyor vs, bunlar insanı umut edebilir miyiz acaba diye bir an için heveslendirmiyor değil ama benim obama'yla ilgili en çok hoşuma giden, geçtiğimiz aylarda gördüğüm bir haber oldu. ünlü müzik dergisi rolling stone obama'ya ipod listesinde hangi şarkıların olduğunu sormuş, dinlediği müziklerden yola çıkarak güzel bir söyleşi yapmıştı. şimdi klasik karşılaştırmayı yapmak istemiyorum ama bizim siyasetçilerin ipod dinlediğini hayal bile edemiyorum. tabii belki obama'nınki de bir kampanya taktiğidir, müzik aslında hayatında o kadar yer etmiyordur (vakti yoktur zati) falan diye şüphelenmek de mümkün ama yine de bunun önemseniyor olması hoşuma gitti.

guardian'daki haberde, listedeki isimler sanki bir yaz müzik festivali gibi diyor: bob dylan, bruce springsteen, rolling stone, sherly crowe... bunların yanında caz klasikleri de varmış listede: miles davis, john coltrane, charlie parker. bir de ben duymamistim, jay-z diye bir rapçiden söz ediyor, onun şarkıları da varmış ipod listesinde, bazı rap şarkılarındaki kadın düşmanlığından ve materyalist yaklaşımdan rahatsızlık duysa da rap müzik formunun müzikteki ırk ayrımının ortadan kaldırılmasına yardımcı olduğunu düşünüyormuş. bi yandan kızlarının söz konusu bazı rap şarkılarından etkilenmesinden de endişeliymiş -çelişik duygular içinde kendisi- :)

neyse, bükreş maceralarından önce gündem araya girdi. ilgilenirseniz "obama'nın ipodu" haberi aşağıdaki linkte:
http://www.guardian.co.uk/world/2008/jun/25/barackobama.uselections2008

2 yorum:

Güneşli Günler dedi ki...

Neolitik, sabah sabah ne kadar iyi geldi bu yazı bana. Oturmuş kös kös, koca adamların Obama hakkında atıp tutmalarını yapıp edecekleri bülteni yazmaya çalışıyor bir yandan da düşünüyordum bu Obama cidden nasıl biridir diye, kesinlikle benim de içime umut doğdu şimdi, güzel olur umarım her şey..

neo dedi ki...

güneşli günler,

obama'nın fotograf sitesi flickr'da da sayfası varmış, iyice gözüme girdi yeni başkan :p

linki:
http://flickr.com/photos/barackobamadotcom/sets/72157608716313371/