en yakın kitabın 161. sayfası



efenim ekmekci arkadaşım mimlemişti, biraz geciktim sözümü yerine getirmekte ama şu sevimli çizimlerle affettiririm kendimi diye umuyorum zira yazarın sayfasından tek tek seçip ellerimle bir araya getirdim. en son okuduğum lawrence block polisiyesi biraz moralimi bozdu, ikiz kulelerin yıkılışı sonrasında new york'ta geciyor ve okuduğum en zalim seri katil karakterlerinden (hepsi zalim tabiy ama bununki bi başkaydı) birinin hikayesini anlatıyordu. bitirince o kötülük üzerimden aksın gitsin diye naif bi sey seçeyim dedim. philip pullman'ın karanlık cevher dizisi'nin ilk kitabı olan kuzey ışıklarını okuyorum şimdi, kitabı okurum diye filmini izlemedim özellikle. yatılı okulda başladı hikaye (harry potter'da oldugu gibi), meraklı bir küçük kız var, herkese kendi karakterine uygun, bir cin eşlik ediyor (kar leoparı, kuzgun...), kuzey'de bir yerlerde gizemli şeyler oluyor vs. daha başındayım ama iyi gidiyor şimdilik. yalnız kapağından memnun değilim, bu filmleri yapılan kitapların kapağına hemen filmden kareler konmasına sinir oluyorum. bir pazarlama tekniği olarak anlaşılabilir ama filmi henüz izlemeyen insanların hayalgücünü de mani olmasalar, başka kapakları da olsa. bir de ingilizce baskısında yazarın çizimlerini (yukarıdakiler kuzey ışıkları kitabından) koymuşlar ama türkçesinde yok. neyse daha fazla mızıldanmayayım da 161. sayfadan seçtiğim cümleyi yazayım. cümlenin kendisi beş satırdan oluştuğundan, son satırı almak da manasız olacağından hepsini yazıyorum. şansıma güzel cümle valla :)

"İki ihtiyar adam gülümsemekten kendilerini alamadılar, ama Farder Coram'ınki rüzgarlı bir mart gününde gölgeleri kovalayan güneş ışığı gibi yüzünden titreyip geçen tereddütlü, dolgun, karmaşık bir ifadeyken, John Faa'nın tebessümü ağır, sıcak, sade ve müşfikti."

Karanlık Cevher Dizisi - Birinci Kitap -Kuzey Işıkları
Philip Pullman / İthaki Yayınları

3 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Kesinlikle, kesinlikle bu kitabı okuduğuna, okuyacağına değmiş.
Yaşşa sen, Neocum!
:))

Bence, bu cümledeki tanım, bütün bir kitaba değer.
:)

Arzu Çur dedi ki...

Ben onca bekledim filmi daha geçen hafta izledim. Kitaptan haberim yoktu, çok üzüldüm şimdi. Kitabını okuyup filmi izlediğim vaki ama filmini izlediğim bi şeyin kitabını okuyamıyorum. İkinci kitaptan başlamak da olmayacak şimdi... Ne yapsam ki?

neo dedi ki...

ekmekci kız,

cümleyi senin de sevecegini düşündüm yazarken. bu hafta hiç vakit olmadı okumaya, haftasonu açığı kapatıcam inşallah.

***

arzu,

filmin üzerinden biraz zaman geçince kitabı okumayı deneyebilirsin. eminim filme alınmamış bir sürü detay vardır, denemeye değer.