beyaz şemsiyenin esrarı


neo: ee ben ..'den arıyorum. şemsiye yapıyor musunuz?
promosyon şirketi yetkili insanı (pşyi): hmm şemsiye mi? depoya bi bakmam lazım. sezon bitti de..
neo: tamam. bir bakın beni arayın olur mu? beyaz olması lazım, 250 adet.
(pşyi): tamam

ertesi gün:

(pşyi): neo hanım'la mı görüşüyorum?
neo: evet benim.
(pşyi): hanfendi, beyaz şemsiye kalmamış. biraz var sanıyordum, olanlar da 19 mayıs'ta bitmiş.
neo: allah allah, 19 mayıs demek? (ne alaka diye düşünür)
(pşyi): şemsiye şart mı? sitemizden bakın, başka ürünlerden yapalım size. hem yaz geldi artık.
neo: yok, şemsiye lazım.
(pşyi): hem niye beyaz? güneş için mi kullanıcaksınız?
neo: (allah allah, napican ki?) efendim şimdi bizim 250 tane capon misafirimiz olucak, onlar da malum güneşte şemsiyeyle geziyolar, onun için şeyettiydik!-diye içinden geçirir- bir etkinliğimiz var da ona lazım.
(pşyi): hee. maalesef hanfendi. yardımcı olamiycaz.
 ...

bir başka promosyon firması:

neo: ee ben ..'den arıyorum. şemsiye yapıyor musunuz?
(pşyi): evet. ne renk?
neo: beyaz.
(pşyi): hmm, beyaz yok yalnız.
neo: yapmayın.
(pşyi): valla öyle. aslında var da..
neo: evet? (bir an için umutlanır)
(pşyi): gümrükte, çıkması da bir ayı bulur.
neo: hay allah, pekiy sagolun.
 ...

Bu minvalde yaklaşık on firmayla konuştuktan sonra son bir firmayla şansını dener, burası yalnızca şemsiye imalatı yapmaktadır.

neo: beyaz şemsiye bıdı bıdı...
şemsiyeci firma yetkilisi (şfy): aa var tabiy, yaparız. Kaç tane?
neo: 250.
(şfy): hmm 250 mi, bakmam lazım. (bir vakit geçer) stokta yok ama yaparız.
neo: *yaşasın!* (iç sevini nidası) ne kadar vakit alır yapması?
(şfy): e uzun sürer tabiy, 15 günü bulur!
neo: nea! acilen sipariş vermeli o vakit!
(şfy): tabiy, hatta daha da uzun sürer belki. Durun ben arkadaşlara sorayım. Size haber vereyim.
neo: piki.. 

(bir anlık sevinç yerini endişeye bırakır. ya 15 gün der de zamanında yetiştiremezlerse? Şemsiyeler özellikle belli bir gün için gereklidir, geç kalırlarsa 250 beyaz şemsiyeyle ne halt edecektir? neo’nun önünde endişeli bir bekleyişin hakim olacağı günler vardır…

to be continued..

başlık agahta christie romanı gibi olmamış mı? :)

4 yorum:

endiseliperi dedi ki...

heyecanla bekliyorum, acaba beyaz şemsiyelerin esrar ne?:) bir seni, bir de agatha christie okurken bu kadar heyecanlanıyorum, neo'cuğum.

sevgiler.

gülçin dedi ki...

hmmm... ben de devamını bekliyorum. bak, "beyaz şemsiyenin peşinde" de polisiye tadı veriyor :)

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Neocum ya,
Bu şemşiyeleri Caponların boyuna posuna uygun ebatta mı yaptırıyosun?
Hıı?
:))

neo dedi ki...

periciğm,

biraz daha beklemek gerekiyor. daha vakit var, günü geldiğinde etkinliğin ne olduğunu, beyaz şemsiyenin neyi ifade ettiğini açıklayacağım elbette. biraz daha sabır... ya da tersinden, biraz daha merak :)

sevgiler.

....

gülçin,

..peşinde" de güzel olurmuş bak, isveç polisiyeleri tadında :)

...

ekmekçiğim ya,

tam da dediğin gibi herbirinin ölçülerine göre yapılıyor beyaz şemsiyeler ehehe :)