22 dereceden -12’ye! donarca!


neolitik çelebi yine yollara düşüyor. gelecek hafta ukrayna’ya (ukranya diycem diye acayip tırsıyorum bu arada :) gidiyorum kısmetse. şimdi biz burda bir aydır pastırma yazı günleri geçiriyoruz ya, montlar fazla geliyor, evde sivrisinekler vızvız küresel ısınmanın tadını çıkarıyor vs, dedim bakayım şu kiev’de vaziyet nedir, amanin -12 derece yazıyor iyi mi! Gözlerime inanamadım, nası ya diye, acaba 12 de ben mi yanlış görüyorum diye bi daha bi daha baktım, ivit, eksi 12 dereceymiş. Dün akşam baktım -12 diyor, bugün hava biraz ısınıyor -6 oluyor, cuma günü ise yazdan kalma bir gün, 1 derece! Aldı mı beni bir telaş, kalın kazak, çorap vs bulmam lazım. İstanbul’da doğru dürüst soğuk olmuyor diye zaman içinde gardırobumdaki bütün kalın şeyleri elemiştim, mevcut kışlıkların içinde hep ince kazaklar, uzun kollu penyeler, muhtelif hırkalar hatta yarım kollu elbiseler felan var. Dün gittim kalın çorap aldım, hava yine bir Aralık günü için tekinsiz bir sıcaklıktaydı, trençkotumu elime almıştım terleyip, satıcı kıza “bunların kalını yok mu, daha kalın, yünlü bi şeyler lazım” deyince bi tuhaf baktı haliyle. Haftaya gidiyorum, belki o zamana ısınır biraz, eksi 12 ne ya! hayal edemiyorum, tamam Eskişehir soğuk olur, geçmişte eksi derecelerde takırdamışlığım var da, bu çok fazla. Bi de İstanbul’ın ılıman havasından gidicem (gerçi Pazar günü burası da soğuyormuş) iyice donarca yani.

Kiev’de şehir merkezinde kalıcaz, çok vakit yok ama biraz gezeriz diye umuyorum. yemeklerden pek umudum yok, değişik tatlı buluruz belki. var mı önerisi olan? Müzedir, çarşı-pazardır, restorandır vs…

Not: fotoğraf Kiev’deki Saint Sophia Katedrali, karda ne güzel görünüyor…
Şu sayfadan aldım: bighugelabs.com

4 yorum:

nalan dedi ki...

bol bol gez keyfini çıkar. üşümüyorum ki diye de totem yap.
ben de bayram tatili dönüşü 30 derece su sıcaklığından çıktım geldim, popom dondu burada :)

gülçin dedi ki...

ah dün cumhuriyet kitap'ta selçuk altun yazmıştı kırım ve ukrayna anılarını. eve gidince bir bakayım, yazarım sana.

ne heyecanlı! bavuluna beni de alsan?

sevgiler.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Kiev çok güzel bir şehirmiş.
Soğuk nedeniyle keyfin kaçmasın Neocum, karda bile tadını çıkarırsın.
:))

neo dedi ki...

nalan,

teşekkür ederim. yarın yola çıkıyorum, bu hafta nispeten sıcak, 1 derece diyor. bana da dönünce burası sıcak gelicek diye umutlanıyorum, bakalım.

...

gülçin,

bavula kazakları doldurdum, sana yer kalmadı :) şaka bi yana ben de heyecanlandım bavulu hazırlarken, bi yandan da endişeleniyorum, ya çok üşürsem, tabelalar hep rusça imiş kaybolursam vs diye.

sevgiler

...

ekmekçi kız,

öyle diyorlar, bol bol fotoğraf çekme fırsatım olur diye umuyorum. eldivenlerimi de aldım. hazırım :)