"dünyanın şefkatli ve ılık tarafları..."


yaz serin bir başlangıç yaptı şu son yağmurlarla, iyi de oldu belki. zira sıcaktan şikayet edeceğimiz günler yakındır. son birkaç yaz pek parlak değildi benim için, karışık şeylerle geçti kişisel tarihime, o yüzden yazlardan korkar oldum. bu yazın sakin, eğlenceli ve ılık geçmesini diliyorum. bu vesileyle de "blogumuzun resmi şairi" birhan keskin'in memleketi kırklareli'ni anlattığı minik bir röportajı bloga koymak isabetli olur dedim. 

hepimiz için güzel bir yaz olsun...

*****

Birhan Keskin'in Kırklareli’si / Skylife Haziran 2010

Altın Portakal şiir ödüllü şair Birhan Keskin’e, “Bana dünyanın şefkatli ve ılık taraflarını hatırlatır” dediği memleketi Kırklareli’ni sorduk.

Zihninizdeki Kırklareli fotoğrafında neler var?
Ayçiçeği tarlaları, yerel söyleyişimizle ‘gündöndü’ tarlaları. Sonra köyümdeki ‘kuzgun kaya’. Köye gittiğimde o kayanın üstüne oturup oranın rüzgârıyla dalgalanmak, oradan aşağılara, zar zor hatırladığım bir çocukluğa bakmak. Çocuk aklımdaki o devasa ormanlar, şimdi nereye gizlendiler bilmiyorum! Merkezdeki o kapalı çarşı. Dünyanın en küçük kapalı çarşısı! Adımınızı atarsınız bitiverir, öylesine küçük. Ve tabii Kırklareli’nin ışıklı, huzur veren geniş gönüllü insanları. En acı türküsünü bile neşeli bir ritim ile tutuşturan o güzel insanlar.

Yörenin doğasında ilham veren bir taraf var mı?
Kırklareli’nin ve Trakya’nın ‘açık’ havası, uzayan gündöndü tarlaları, akşamları üstüne bastığınız toprakların düzlüğü ile birleştiğinde gökyüzünün gerçek bir kubbeye dönüşmesi bana dünyanın şefkatli ve ılık taraflarını hatırlatır ve müthiş bir şiirin içindeymişim gibi hissederim.

Çocukluğunuz ve Kırklareli. Neler hatırlıyorsunuz?
Üzüm bağları, bodur üzüm kütüklerinden sarkan o koyu ve isli üzüm salkımları, uzayan –sanki evden çok uzak kalan tarlalar. Hasat vakti işler görülürken bir ağacın altındaki serin çocukluk uykuları. Bir de düvene binip at düveni döndürdükçe ve ben döndükçe altımda fışırdayan olgun ekinlerin sesiyle edindiğim o çocuk sermestliği.

Kırklareli’ne gidecek olanlara neler önerirsiniz?
Kırklareli’nin merkezi çok küçük. Ama yine de birkaç mahallesinin arasına dalmak güzel gelebilir. Kırklar ve Yayla mahalleleri mesela. Çevre ilçelere, ama özellikle de İğneada tarafına doğru yol almalarını öneririm.

not: "gündöndü" fotoğrafı flickr'dan...

2 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

"dünyanın şefkatli ve ılık tarafları"ndanmış gibi yaşanacak bir yaz olsun!
Kesinlikle öyle olsun ve hep iyilikle analım bu yaz mevsimini.
:)

neo dedi ki...

ekmekciğim,

iyi bir yaz temennime katıldığın için çok teşekkürler. vişne reçeli maceralarını iştahla izliyorum, ben de çilek reçeline hevesleniyorum ama bakalım...

sevgiler